Hellsing- recenzia

4. listopadu 2009 v 21:04 | Elsa |  Anime
Kdysi jsem přečetla kapitolu Hellsingu a hned jsem přešla k něčemu jinému. Nezaujalo mě to přiznávám. Po nějaké době, když jsem se chtěla kouknout na něco nového a brouzdala jsem po volných downloadech, narazila jsem na Hellsinga. Nic víc, že jde o dílo obdivované všemi možnými a poskytující dostatek krvavých scén, jsem o něm nevěděla.
Tak si stáhnu první episodu a uvidim, říkala jsem si. Má to jenom třináct dílů to je nic. Pche…už jen po shlédnutí openingu mi začalo docházet, že třináct je nehorázně málo! Tak, tak…netrvalo dlouho a Hellsing si mě získal.
hellsing3.gifJestli něco na anime miluju, tak to jsou dobře vykreslené charaktery. Pokud postavám nevěřim jejich osud, tak je to špatný. To je taky jeden z důvodů proč si tak cením dílka Naruto. V němž jsou postavy napsány přímo bravurně. Možná je to jen můj pocit, ale upír AlucarD, novopečená upírka Viktoria i odměřená Integra mě zkrátka přesvědčili, abych s nimi soucítila a dokázala jsem si tak užít každou chvilku.
A co vlastně staví Hellsinga na výsluní mezi klasiku Anime? Především zřejmě to, že tohle dílko si samo drží laťku poměrně vysoko. Už třeba jen po grafické stránce, v čemž je Hellsing mimochodem přesně můj šálek kávy,hellsing4.gif příliš totiž nemusím takový ten bishonenovský styl ala angel sanctuary, ačkoli někdy mám nálady i na taková dílka. Každopádně někdo může animaci Hellsinga označit za "zeZápadnělou", ale já bych se tomu označení zas tolik nebránila. Podle mě je to očividný záměr.
Vždyť celé dílo se odehrává v Londýně a už i samotný soundtrack je na hony vzdálený klasickému J-popu. Což, když už jsme u toho soundtracku, není nijak na škodu a já osobně souhlasím s tím, že je Hudba Hellsingu označována za jeden z nejpovedenějších OST. V samotném příběhu neruší a nikdo se vám nebude smát, když si tenhle soundtrack občas pustíte jen tak. Jak říkám kvalitka.
hellsing5.gifPokud jde o příběh…hmm…tak tady bych dokázala najít jednu výtku. Jako nezasvěcený divák sice všechno pochopíte a jakés takés vysvětlení se vám dostane. Ovšem najdou se situace, kdyby jste očekávali nějaké bližší seznámení, ale toho se vám nedostane. Na druhou stranu i toto se dá brát jako výhoda. Taková ta drobná iritace a nenaplněná touha po vědění vás pak žene dál s pocitem, zdravé zvědavosti a neutuchajícího zájmu.
Příběh se točí kolem organizace Hellsing, zabývající se likvidací upírů, kteří už po staletí žijí mezi námi a holdují naší krvi. Mezi lidmi a upíry byla ovšem donedávna "celkem" rovnováha. Upíři měli úroveň i svojí hrdost. Problémem se ovšem začínal stávathellsing7.gif rapidní výskyt mladých, neukázněných upírů postrádající jakoukoli sebeúctu, či náznak hrdosti. Navíc bylo zjištěno, že tihle upíři se nestali upíry normálním způsobem, ale za použití organického čipu, který způsobí rozklad buněk a stejný efekt, jako by vás vysál upír. Počet těchhle delikventů už dal ovšem náznaky vědět dokonce i doposud nevědomostí ukolébanému lidstvu, jejichž klidný spánek se Organizace Hellsing snažila v tajnosti chránit. Hellsing má ovšem jedno tajné eso. Organizace likvidující upíry má totiž ve svých službách toho nejlepšího zabijáka upírů. Kdo jiný by mohl lépe rozumět upírům, než upír sám?
hellsing6.gifZkrátka, Hellsing se lehce dostal do předních příček mého anime žebříčku (A ani v těch světových nijak nepokulhává). Proto mi nezbývá než toto dílko doporučit. Rozhodně bych řekla, že stojí za shlédnutí. Pak už je na vás jestli pro vás bude pouhých třináct dílů plus, nebo mínus.
V současné době existují i dvě OVA díly, shrnující děj prvních několika epizod. Jedná se o novější pojetí striktněji držící se manga předlohy.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa